מקור לתשובות

    הוסף תגובה לדף הראשי
    אורח
    10/01/2016

    מקור לתשובות

    אשמח לדעת מה המקור בשוער לתשובות הנכונות בשאלות טז ו כח
    תודה

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    11/01/2016

    תשובה

    שאלה טז - סי’ מז ס"ז. שאלה כח - סי’ ס ס"ב.

    שלח תגובה
    אורח
    11/01/2016

    בקשר לשאלה כח - הנה הסעיף הנ"ל (סי’ ס ס"ב) קאי במי שכבר קרא ק"ש ללא ברכות, וע"ז אומר שיכול לברך בלי לקרוא ק"ש מטעם שברכות ק"ש אינן בנוסח של "אשר קדשו וכו’". ואח"כ מוסיף ש"טוב" לחזור ולקרוא גם את ק"ש עם הברכות. והנה, שתי האפשרויות הנ"ל הן שתי האפשריות שהזכיר בתשובות המבחן (האפשרות הראשונה שמן הדין - בתשובה 3, והאפשרות של "טוב לחזור" - בתשובה 2). כאשר לדברי כת"ר כל התשובות נכונות (דהיינו תשובה 3 שהיא "בנוסף" להקודמות), אבל לכאורה אין זה מדויק. שהרי באפשרות של "טוב לחזור" לא מנמק רבינו כלל שזהו מהטעם שברכות ק"ש אינן בנוסח של "אשר קדשנו כו’" (וכפשוט שבכאן לא צריך כלל לנמק זה, מפני שאז אכן קורא את ק"ש יחד עם הברכות! ורק כלפי האפשרות הראשונה שמן הדין שאומר רק את ברכות ק"ש ללא הק"ש צריך לנמק כיצד יכול לברך ללא הק"ש, וע"ז אומר ששאני נוסח ברכות ק"ש וכו’). וא"כ, אין בזה מענה כלל על השאלה של המבחן שזהו א’ מהדינים ה"למדים מזה שלא מברכים בברכות ק"ש "וצונו לקרוא את שמע"" (כלשון השאלה).

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    11/01/2016

    תשובה

    האפשרות השניה כתובה בסי’ נח ס"ח.

    שלח תגובה
    אורח
    12/01/2016

    מה נתבאר שם יותר מסימן ס (ביחס לטעם של השוני שבברכות ק"ש וכו’), ושוב קשה כנ"ל

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    14/01/2016

    תשובה

    שאלת מהיכן המקור, עניתי לך. תוכל לא להסכים עם זה. אבל אין בכוונתי להתווכח על שאלות שהיו במבחן, כי אין לדבר סוף. ועמך הסליחה.

    שלח תגובה