יואל איידעלמאן
22/12/2015
|
שאלות בסימנים ג-ד
א. בשו’’ע המבואר סי’ ג’ הע’ ק’’ה מביא שיש כאלו סתירה איזה שיעור יותר מקיל . אך גישמאקער לומר שגם בפסקי הסידור ס’’ל דהשיטה דנצרך ומאוה הרבה לנקביו הוא הדיעה המקילה ובמיוחד שיש הפסק בין ב’ השיטת א’’כ יש לפרש כך שהי’’א השני בא לומר ולהחמיר שבכדי שלא לעבור על בל תשקצו צריך שיוכל להעמיד עצמו כדי הלוך פרסה. ב. בשו’’ע הנ’’ל סי’ ד’ סעי’ ז’ הע’ רה ס’ בהמשך לזה שמביא מפסקי הסידור בסתם ששיעור נטילה הוא כל כף היד עד חבורו לקנה לציין שזה לענין נט’’י שחרית לגבי טומאה אך לענין נט’’י לתפילה גם בפסקי הסידור כותב שהוא עד חבור האצבעות לכף היד
|
הרב אלאשוילי
23/12/2015
|
תשובה
א. יתכן מאד. ועדיין צ"ע בזה. ב. אכן, אבל מה זה שייך לנט"י שחרית?
|