אורח
22/12/2015
|
יחיד השומע ברכות השחר
בכ"מ פסק רבינו שא"א להוציא י"ח את היחיד בברכות השחר אלא דוקא ברוב עם
והנה בסימן מ"ז סעיף ז פסק לפי הצד שברכות התורה הם כברכות השחר שלכתחילה ישמע מאחר ויצא י"ח
ואיך יתווך זה עם פסק הנ"ל
|
דוד
22/12/2015
|
תשובה
גם לי עלתה השאלה הזו ונראה לי לומר בפשטות , ברשות המרא דאתרא הרב אלאשווילי שליט"א.
הטעם לכך שבברכות השחר אין היחיד יכול להוציא את היחיד הוא מפני שהם ברכות שבח והודאה, מה שכותב אדמוה"ז בסימן מז סעיף ז שברכות התורה הם כברכות השחר זה רק לענין שמתחייב בהם בכל יום כמו ברכות השחר, אך תוכנם לא נהפך להיות שבח והודאה אלא נשאר ברכת המצוות שאותם היחיד כן יכול להוציא את היחיד.
|
הרב אלאשוילי
22/12/2015
|
תגובה
תשובה נכונה. חשבתי איך לשאול את זה במבחן, אז כנראה כעת זה מיותר.
|