שאלות בשוע"ר

    הוסף תגובה לדף הראשי
    יואל איידעלמאן
    15/12/2015

    שאלות בשוע"ר

    ראשית כל ישר כח גדול על הענין הנפלא שאתם עושים, האתר על כל פרטיו, ובמיוחד על "שאל את הרב" בכל סימן שרק יהי, כי גם רבנים ולומדים אינם מתמצאים כל הזמן בכל הפרטים והדיוקים וכו’)ולמותר להאריך בגודל ערך הדבר, כה לחי עלו והצליחן.

    בסי’ צ’’ב ס’’ב הע’ כ’’ג מביא דלעיל פסק דאפי’ בברכות ק’’ש לא יפסיק גם כשיש בל תשקצו.
    שאלתי היא,
    1)האם גם לפי’’ז נשאר הקולא בברכות ק’’ש והוא החילוק המובא בקטע הקודם לחלק בין קטנים שרצה מטיל מים רצה מעמיד עצמו ורק לגדולים אין להפסיק, או שגם לקטנים אין להפסיק (עכ’’פ או גם להדיעה פה שגם בקטנים יש
    בל תשקצו).
    2)(בהמשך לסוגריים האחרון).
    בהע’ כ’’ב דיש דיעה שבקטנים יש רק משום סכנה ולא בל תשקצו, אז האם לא צריך להפסיק לקטנים כשיש רק חשש סכנה ולא בל תשקצו או שגם צריך להפסיק.
    3) האם לדיעה הנ’’ל דבקטנים הוא משום שלא יהא עקר או משום סכנה יש שיעור ממתי יש הסכנה.
    4) במהדו’’ב סי’ ג’ סי’’א מהו גדר סכנה שאינו קשור לשלא יהא עקר.
    עוה’’פ תודה.

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    15/12/2015

    תשובה

    ראשית תודה על דבריך המעודדים. ולגופו של ענין: א) לפי המהדו"ב אין להפסיק גם לקטנים. ב) משמעות המהדו"ב שאינו מפסיק גם אז. ג) לא כתוב, אבל בפשטות זה אותו שיעור, ואולי אף שיעור יותר גדול מ"בל תשקצו". וצ"ע. ד) בגמרא בכורות מד, ב מובא ש"כרסו צבה" (מתנפחת).

    שלח תגובה