בן טובים
11/10/2015
|
דעת אדה"ז בתפלה בקו"ר
בסי’ קא - לפי הנסמן במ"מ - לא הביא כלל את דעת הזוהר באיסור השמעת קול בתפלה. ועוד, בלקו"ש שצויין באות יז דן בהרחבה בדעת הרמב"ם, השו"ע, והזוהר, וכמדומני שלא נזכר שם כלל מהי דעת אדה"ז.
|
הרב אלאשוילי
12/10/2015
|
תשובה
הרי הוא מציין באותה שיחה בהערה 31 שאדה"ז בשו"ע שלו סי’ קא פוסק שלא כמו הזהר, אלא צריך להשמיע קולו לאזניו בתפלתו. וממילא כל מה שמבואר בשיחה ההיא זה לא להלכה, אלא הנהגה ליחידי סגולה בלבד.
|
הכי מסתברא
12/10/2015
|
אדרבה, איפכא!
אדמוה"ז בשו"ע פסק כדרכו עפ"י נגלה ואילו הרבי מבאר זאת עפ"י ’קבלה’ והיות "שכ"מ שקבלה חולק על ההלכה הלך אחרי הקבלה" (תוכן הלשון של שער הכולל) א"כ ה"ה שאנו חסידי חב"ד יש לנו ללכת אחרי הדברים שהובאו בזהר ולא כפי שנפסק בשו"ע!
|
הרב אלאשוילי
12/10/2015
|
תשובה
ידוע שלקוטי שיחות אינו ספר פסיקה או הנהגה, וכל עוד הדברים לא הובאו שם בלשון הוראה למעשה, לא ניתן ללמוד משם הוראה נגד המפורש בשוע"ר.
|
אורח
12/10/2015
|
הכי מסתברא
אינני לומד מהסברא שמובאת בלקו"ש אלא מדברי הזהר הידועים לכל רב דחד יומא. וק"ל.
|
הרב אלאשוילי
12/10/2015
|
תשובה
יש הרבה דברים בזהר ובקבלה שאיננו נוהגים כמותם, אלא רק מה שמובא בשוע"ר ובפסקי הסידור וספר המנהגים.
|
אורח
12/10/2015
|
ויש דברים שאנו עושים כפי שכתוב בזהר ולא כפי שנפסק בשו"ע - וא"כ יואיל כת"ר להודיענו מה הכללים בזה?
|
הרב אלאשוילי
12/10/2015
|
תשובה
הרי עניתי לך: מה שרבותינו נשיאנו הורו לנו לעשות, כפי שמובא בפסקי הסידור ובספר המנהגים.
|