• בשר צלי בליל הסדר (מנחם)
לפי דברי אדהז צלי קדרה שנאסר אף הוא פירושו ששם בקדרה בלי מים ושום משקה
האם ניתן לדייק שאם שם קצת שמן עליו מותר?
|
10/04/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=790
|
24/04/2017 |
• מרק ירקות (שניאור לאסקער)
א) מה מברכים על המים של המרק ירקות?
ב) מה מברכים על מרק ירקות שהירקות שבו נטחנו לאחר הבישול?
|
27/02/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=757
|
06/03/2017 |
• שלום כבוד הרב (אבי)
האם מותר לעבוד ביום שישי ועד מתי?!
|
23/02/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=755
|
06/03/2017 |
• ניצול (שירה)
שלום הרב, יש לי גיסה שאני מרגישה די מנוצלת ממנה. אמנם בעבר היינו חברות ותמיד הרגשתי שהיא קצת מנצלת אותי אבל הבלגתי.. עברו השנים, התחתנו- אני עם אחיה. ורק כשהיא צריכה משהו היא יוצרת קשר, מעבר לכך בפעמים שניסיתי להיות איתה בקשר ועזרתי לה המון היא תמיד מתישהו התרחקה שוב ולא שומעים ממנה. היא מתקשרת רק לבעלי, אחיה, או אם הייתה לידה או משהו... בכל אופן, פעם רמזתי לה על כך והיא קיבלה והתנצלה אך שום דבר לא שונה.. האם אני מחוייבת באהבתה? אני לא רוצה עוד לעזור לה ולא להיות מחוייבת להיות חברתה.
|
21/02/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=753
|
06/03/2017 |
• ברכה על אתרוג (yaakov goldstein)
ראיתי שכת"ר כתב בלוח ברכה"נ שלו שנדפס בסוף סדר ברכה"נ החדש שעל אתרוג רגיל מברכים העץ. לפענ"ד זה טעות. מה ההבדל בין זה ולימון. עיין אדמו"ר שו"ע רב/ד, רג/ו, רד/ג-ד, רה/א, סדר ברכה"נ ו/א, וכב ולוח ברכה"נ ט/ט, ומג"א רג/ד. נא להאיר עינינו על מה מתבסס פסק זה שכתב כת"ר
|
17/02/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=752
|
06/03/2017 |
• האם יש בישול אחר אפייה בשבת, כשמשתמשים במצקת (יונתן)
שלום לכבוד הרה"ג שליט"א
בספר שמירת השבת עמ’ 135-136 הרב מביא שבמידה והעבירו את המרק ישירות לצלחת האישית, הרי שאסור להכניס בה דברי מאפה (כדעת הרמ"א שיח’ ה’) ואילו במידה והועבר לצלחת האישית באמצעות מצקת- הרי שמותר להכניס בה.
בשמירת שבת כהלכתה (פ"א הס"ח) הביא גם שהדבר מותר, אך בהערה רי’ מחלק בין אם המצקת שהתה זמן מועט או מרובה.
האם הרב אוחז להקל יותר מהשמירת שבת?
או שמא הדברים לא הובנו אצלי כדי הצורך?
לכאורה חשבתי שהרב שליט"א נקט כן מחמת הס"ס שיש לעשות- ספק אם הלכה כמהרי"ל והפר"ח דמצקת אפילו שהתה זמן רב בכלי ראשון- עדיין תחשב כלי שני, ואפילו אי לא נימא כמותם- ספק אם הלכה כדעת מרן השו"ע שאין בישול אחר אפייה (חשבתי להוסיף,דיעויין מ"ש בשו"ת אבני ישפה ח"ה סימן סו’ דמחלק בין נוזל שיש בו גושים- שהופך כולו לכלי ראשון. אך בשו"ת מגדנות אליהו ח"ב סימן פב לא סבירא ליה כך, אלא הפוך (כ"כ בדעת המג"א). וכך לכאורה אוחז גם בשש"כ שכתב בפ"א סעיף סד’ דבר יבש הבא גושים- ומשמע שאם בא בתוך המרק- יש להקל דאין לו לגמרי דין גוש [כך חשבתי, אך במידה וטעיתי אשמח שיתקנוני במחילת כבוד הרב הגאון שליט"א).
תודה רבה.
|
06/02/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=743
|
08/02/2017 |
• ייש"כ על המבחן הנפלא (י"ג)
במילים ספורות אני רוצה להודות לרב שיחי’ על ההזדמנות הנפלאה ללמוד וללמד לשמור ולעשות. כמו"כ על המבחן הנפלא!!! שמאיץ בכל הלומדים להתכונן רציני ולסכם וכו’. יה"ר שתמשיכו עוד הרבה שנים לזכות את הרבים.
|
26/01/2017 |
תגובה (הרב אלאשוילי)
תודה רבה, ויישר כח על ההשתתפות.
|
30/01/2017 |
• אדמו"ר הזקן והפרי מגדים (סילם שאול)
רציתי לשאול את הרב אם אדמו"ר הזקן ראה את הספר פרי מגדים לפני שחיבר את שו"ע אדמו"ר, או לפחות את הקונטרס האחרון, או שלא. וכן האם הפרי מגדים ראה את פסקיו של אדמוה"ז?
|
20/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=731
|
22/01/2017 |
• תותים (אורח)
בסבה"נ פ"ו כתב אדה"ז על סוג תותים שגדלים על עיקר העץ, ולכן הם האדמה.
על מה מדובר? בהתרגום לאנגלית כתבת שזה raspberries אבל מה שידוע לי זה גדל ענפי העץ, ולא על העיקר?
|
18/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=726
|
20/01/2017 |
• גניזת הציצית (חדד)
אדה"ז בשו"ע סכ"א ס"א כתב שההלכה היא כדעה שאפשר להשליך הציצית לאשפה והמחמיר כהדעה שאין לזורקם תע"ב ויש מדקדקים שגונזים אותם. וכשמעיינים ברמ"א רואים שכתב גם (ואולי בעיקר) על המדקדקים שהמחמיר תע"ב (וכן הנהגת הבעל נפש שבאדה"ז נכתב כסיפור דברים ולא שכך יש לנהוג. גם יש להעיר שהמג"א והט"ז העירו את דבריהם על השיטה שסוברת שא"צ לגנוז הציצית למרות שמוסיפים שיש להשתמש בהם כסיניה וזה כהדעה שצריך לגונזם
|
12/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=718
|
14/01/2017 |
• נט״י שחרית (ש. שכטר )
מה המקור לזה שמנהג חבד הוא ליטול עם מגבת כמו בנ״י לסעודה. ומדוע הוא לעיכובא אי נגיעת היד הנטולה בלחלוחית הכלי שנגע בידו הטמאה? האם מדובר דוקא כשפשפיכה הא׳ היתה פחות מרביעית?
|
11/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=716
|
12/01/2017 |
• הכנה משבת לחול (ש. פרידמן)
מסימן שכ"א ס"ו משמע שאסור להכין לחול דוקא אם ניכר שטורח לחול אבל מסימן ש"ב ס"י משמע שעצם הדבר אסור גם אם לא ניכר. גם צ"ע מדוע בסימן שכ"א ס"ו לא מביא העיצה להשרות הבשר במים שמותר כמ"ש בסימן ת"ק ס"כ ואינו כמו הדחה שאסור
|
08/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=713
|
10/01/2017 |
• ש״ע המבואר (ש. שכטר)
בדף שמח הערה סג צ״ע המקור שבימיהם היה חם יותר. י״ל (ע״פ השערתו בהערה ס׳) דבבל חם הרבה יותר ממזרח אירופה
|
05/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=712
|
05/01/2017 |
• חופת נידה לכתחילה (משה)
מחפש מקור לכך שהחופות של רבותינו נשיאינו היו חופת נידה לכתחילה.
בנוסף, ידועה התיחסות של הרבי על כדורים לכלה לפני החתונה?
|
02/01/2017 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=709
|
03/01/2017 |
• ברכות (שלום ש.)
הקם אחר חצות ללמוד ודעתו לחזור לישון קודם אור היום כיצד עליו לנהוג בברכות השחר וברכת התורה
|
26/12/2016 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=704
|
27/12/2016 |
• אם מותר לתת אוכל למי שלא מברך (מיכאל וייגל)
לפי אורח חיים קסט ב יש בעיה בנוגע לנתינת אוכל למי שלא מברך מה ההלכה לפי שע הרב
|
26/12/2016 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=703
|
27/12/2016 |
• בעל דירה בבנין משותף מוסיף כמה יחידות דיור על הגג על מנת למכרם לרוכשים חדשים (ישראל)
כבוד הרבנים הגאונים שליטא
אבקש מאוד אם תורונו דבר ד’ זו הלכה על מנהג בתי הדין בענין דלהלן
העובדות: בעל דירה בבנין משותף מוסיף כמה יחידות דיור על הגג על מנת למכרם לרוכשים חדשים
1. האם ואיך יש לחשב תשלום לדיירים הותיקים על כך שהיח"ד משתמשים ברכוש המשותף (חדר מדרגות, מעלית, מערכות צינורות שפכים וחימום מים וכדו)
יודגש שהשאלה אינה לגבי תשלומי ועד בית חודשי אלא לגבי כך שכל הרכוש המשותף הנ"ל נרכש מכספי הדיירים הותיקים (גלום בתשלום רכישת דירה חדשה מהקבלן) ועלותו התחלקה ביניהם בשווה ולכן מסתבר שיש לחלק את העלות של זה גם בין רוכשי היח"ד שנוספו מאוחר יותר,
2. עוד יש להוסיף לנידון בכך שהוספת דיורים מכבידה על המערכות -שלא תוכננו מלכתחילה למספר נפשות כה גדול- ומסתבר שתביא לקלקולים יותר תדירים בעתיד, אשר לכשיבואו יהיה קשה להוכיח שהנזק נגרם מהיח"ד דיור שנוספו לאחמ"כ..
3. כמו"כ יש לדון האם רוכשי היח"ד החדשות צריכים להשתתף עם הרוכשים הותיקים בעלות רכישת/חכירת הקרקע (גם זה גלום בתשלום רכישת דירה חדשה מהקבלן)
לתשובתכם הבהירה אנו מצפים
בתודה מראש
|
20/12/2016 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=697
|
21/12/2016 |
• (יואל איידעלמאן)
האם נכון שסתם ידים כשרות לתלמוד תורה בלי נקיון כלל וכלל גם לא במידי דמנקי?כדמשמע בסי’ א מהדו’’ב סעי’ז’
תודה
|
15/12/2016 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=696
|
16/12/2016 |
• הדלקת נרות חנוכה קודם הזמן (שלום )
האם ניתן להדליק נרות חנוכה כשעה וחצי קודם הזמן בברכה, בהנחה שהנרות ידלקו חצי שעה/40 דקות אחרי השקיעה?
|
15/12/2016 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=3&t=695
|
16/12/2016 |
• סימן צב (יואל איידעלמאן)
בסי’ צ’’ב סעי’ ו’. האם נכון שהפירוש של " בכל ענין" היינו בכל מידי דמנקי, כיון שאי אפשר לפרש "גם" אם ידיו מטונפות, דסתם ידים כשירות לתלמוד תורה בלי נקיון כלל כמו שכתוב בסי’ א.
|
13/12/2016 |
תשובה (מערכת האתר)
הפורום עבר למערכת חדשה, תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=693
|
14/12/2016 |