שיח, כה’

    הוסף תגובה לדף הראשי
    לוי
    07/06/2015

    שיח, כה’

    אדהז כותב: מפני שהשומן נקרש והרי זה דומה למרסק ברד ואסרו חכמים מפני שמוליד בשבת ולכן אסור להחם האינפאנדה כי זה מוליד כמו בברד. וזה בעצם דעת ספר התרומה. וממשיך ואומר ודומה למלאכה שבורא מים הללו וכו, זה הסבר של רשי בגמ לאיסור ריסוק ברד וזה בדיוק הפוך מספר התרומה, לפי רשי כשלא בידים יהיה מותר, ולדעת ספק התרומה עדין אסור, למה אדהז מוסיף דעת רשי בעוד שהוא לומד (בסעיף זה) כספר התרומה הדעה ההופכית.?

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    07/06/2015

    תשובה

    אכן רש"י וספר התרומה חלוקים אם מותר להמיס שומן ע"י הנחתו בשמש או רחוק קצת מהאש, אבל מי אמר שהם חלוקים גם בטעם האיסור? אדרבה זה מה שאדה"ז מבאר לנו שלדעת הספר התרומה המניח שומן סמוך לאש ונימוח מאליו אסור כמו הממיס קרח בידים, ואיסור המסת קרח בידים אסור לכל הדעות משום מוליד, ואיסורו משום שדומה למלאכה.

    שלח תגובה