נתנאל לייב
21/03/2015
|
לחם משנה בסעודת משיח
על פי המבואר בהלכה שצריך לאכול לחם משנה גם ביום טוב (כך פוסק הרמ"א תקכ"ט, ואף שבאדה"ז לא הוזכר זה, בכל אופן בסי’ תע"ב כותב שצריך לאכול לחם משנה כבכל יו"ט, ומוסיף כדלקמן תקכ"ט, וצ"ע מדוע לא כתב זאת שם. האם נחשב שחזר בו ? (עכ"פ בהגדה של פסח של הרבי בד"ה מוציא מצה כותב בפשיטות שצריך לחם משנה ביו"ט).
וע"פ המבואר באדה"ז סי’ רצ"א שבכל סעודה שאוכלים בשבת (גם אם אוכל ד או ה’ סעודות) צריך לאכול לחם משנה.
יוצא: שבסעודת משיח שהיא סעודה ביו"ט, צריך להקפיד לברך המוציא על שתי מצות שלמות (עכ"פ אחד מן המסובים מברך בקול רם, כידוע מכתב הרבי בענין שמספיק לשמוע הברכה כדי לצאת יד"ח לחם משנה). ולא ראיתי שנזהרים בזה, האם זה נובע מחוסר ידע, חוסר שימת לב, או שלא הבנתי כראוי ?
תודה רבה ויש"כ גדול לכבוד הרב.
|
הרב אלאשוילי
22/03/2015
|
תשובה
זה שביו"ט צריך לקחת לחם משנה מופיע בכמה וכמה מקומות בשוע"ר, ולא רק בהל’ פסח, כמו בסי’ קסז ס"כ. סי’ רעד ס"ב. ואכן צ"ע למה נשמט בסי’ תקכט, אבל אין בזה שום משמעות שחזר בו, כי יתכן שזו השמטת המעתיקים. ואכן צריך לבצוע לחם משנה בכל סעודה שאוכלים ביו"ט, ואם כן גם בסעודת משיח צריך לעשות כן. וכן נהג הרבי.
|
אורח
22/03/2015
|
בקשת מקור
האם זה כתוב באיזה מקום שכך נהג הרבי, או שפשוט ראיתם בעצמכם ?
|
הרב אלאשוילי
22/03/2015
|
תשובה
תוכל לברר אצל כל מי שנכח אצל הרבי בהתוועדות סעודת משיח, בשביל זה אינך צריך לפנות לפורום זה.
|