חיים
14/10/2014
|
האם מותר לחמם בשבת ע"י שמניחו על גבי סיר גבוה
בתשובה אחת הרב כותב
24/07/2014
תשובה (הרב אלאשוילי)
אסור להניח על פלטה דג שיש בו אפילו קצת רוטב. לגבי לחם, מותר לחמם הלחם, אך לא לעשותו צנימים.
ובתשובה שניה הרב כותב
24/05/2014
תשובה (הרב אלאשוילי)
אסור לחמם אורז בשבת אפילו חימום קצת (אם במשך הזמן יש לו יכולת להגיע לכדי חום שהיס"ב). אמנם מצד דיני חזרה אין איסור, כיון שאין דיני חזרה בפלטה חשמלית (כיון שאין דרך לבשל עליו בחול), אבל ישנה בעיה מצד חשש בישול (לדעת אדה"ז בסידורו), שאף שהמאכל כעת הוא יבש, הרי שאם הוא יהיה לח לאחר החימום (בשיעור של טופח על מנת להטפיח), הרי יש בזה חשש בישול. ולכן העצה לחמם אורז (וכן כל מאכל אחר ואפילו מרק) הוא, להניחו על גבי סיר גבוה בכדי שלא יוכל להגיע לחום של יד סולדת בו.
וכאן נשאלת השאלה האם ע"ג סיר גבוה אין חשש שבמשך הזמן יש לו יכולת להגיע לכדי חום שהיס"ב? הרי יכול לשכוח
וכיצד לנהוג למעשה האם מותר לשים מרק או אורז על סיר גבוה כמו שמובן מהתשובה השניה?
יישר כח
|
הרב אלאשוילי
14/10/2014
|
תשובה
הטיובת לסכם חוץ מפרט אחד, מה שכתבתי להניח על סיר גבוה, הכוונה בסיר כזה שבטוח לא יגיע לידי יס"ב, דהיינו אף אם ישכח את הסיר עד צאת השבת, התבשיל לא יתחם עד כדי חום כזה, ולכן מותר להניחו שם.
|
נתנאל לייב
14/10/2014
|
לא יגיע ליסל"ד כי לא נשאר הרבה זמן עד מוצ"ש
אם לא יגיע ליסל"ד כי לא נשאר הרבה זמן עד מוצ"ש, אבל אם היה מניח סיר באותו אופן אך מוקדם יותר, היה מגיע ליסל"ד האם מותר ?
|
חיים
14/10/2014
|
איזה סיר יש שאם ע"ג יניח מובטח שלא יגיע ליסל"ד ? או שזה אפקט הזמן לפני השקיעה וכיצד לנהוג למעשה?
איזה סיר יש שאם יניח ע"ג מובטח שלא יגיע ליסל"ד ? או שזה אפקט הזמן לפני השקיעה וכיצד לנהוג למעשה?
יישר כח
|
הרב אלאשוילי
14/10/2014
|
תשובה
אם אין סיר כזה אז ישים שני סירים, ואז מובטח לו שלא יגיע. כמובן שזה תלוי גם בזמן שנשאר עד צאת השבת.
|
הרב אלאשוילי
14/10/2014
|
תשובה
בפשטות מותר.
|