אלו מיני מזונות מברכים עליהם לישב בסוכה ?

    הוסף תגובה לדף הראשי
    נתנאל לייב
    07/10/2014

    אלו מיני מזונות מברכים עליהם לישב בסוכה ?

    לענ"ד ראוי להדגיש שרק במיני מזונות שקובעים עליהם סעודה מברכים לישב בסוכה (על כביצה), ולכן לא מברכים על אטריות לדוגמא, ולא כמו ששגור לומר שעל מזונות כביצה מברכים לישב בסוכה.

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    07/10/2014

    תשובה

    זאת מנין לך? הרי מפורש בשו"ע אדה"ז סי’ תרלט סי"א שגם בתבשיל מחמשת המינים הדין כן.

    שלח תגובה
    נתנאל לייב
    07/10/2014

    טעות שלי, לא שמתי לב שכך פסק אדה"ז

    דבריי נכונים רק לדעת השו"ע, וכך הכריע המ"ב תרל"ט סקט"ו, אבל לא שמתי לב שאדה"ז פוסק כהמג"א שגם על תבשיל העשוי מה’ מיני דגן מברכים לישב בסוכה. ייש"כ לכת"ר שהאיר את עיניי

    שלח תגובה
    נתנאל לייב
    08/10/2014

    לכאורה גם לדעת אדה"ז אין לברך על תבשיל מה’ מיני דגן

    שוב ראיתי שמה שכותב אדה"ז הוא רק לענין איסור אכילה חוץ לסוכה של תבשיל מה’ מיני דגן, אך לא כתב שצריך לברך. כלומר: מספק אין לאכול חוץ לסוכה, אך מספק גם אין לברך. כך כותב המשנה ברורה ז"ל: "ועיין במגן אברהם . . ודעתו דדינו (של תבשיל העשוי מה’ מיני דגן) ממש כמו בפת דיותר מכביצה מעט חייב בסוכה (ובשער הציון כותב: "כן מוכח להמעיין במג"א . . וכן מוכח בשו"ע הגרש"ז", וממשיך המ"ב) אכל לענין לברך לישב בסוכה דעת האחרונים דאין לברך רק כישקבע עליו סעודה וכמו שכתוב בשו"ע". וכן כתב בספר שבח המועדים (יד ג): "האוכל פת או מזונות יותר מכביצה, אפילו לא קבע עליהם סעודה, וכן האוכל תבשיל העשוי מחמשת מיני דגן וקבע עליו, חייב לאכלם בסוכה ולברך עליהם לישב בסוכה". (ובהערה 5 שם כותב: ומ"מ אין לאכול את התבשיל חוץ לסוכה אפילו לא קבע עליו . . וכן נראה דעת אדמו"ר בסעיף יא). וכן כתב בפשטות בספר שבח המועדים

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    08/10/2014

    תשובה

    שוב פעם הנך מכניס פשטים חדשים בדברי אדה"ז על סמך פוסקים אחרונים. מצטער אין זה סגנון לימודי.

    שלח תגובה