כוונת הנחת תפילין רש״י ור״ת

    הוסף תגובה לדף הראשי
    שלמה
    28/01/2016

    כוונת הנחת תפילין רש״י ור״ת

    כוונת הנחת תפילין רש״י ור״ת:

    בסימן ל״ד הלכה ד׳
    כותב ״ויכוין בהנחתן באותן שהן כהלכה אני יוצא ידי חובה והשאר הן כרצועות בעלמא״

    ובהמשך מבאר שאם מכוין למצוה בשניהם עובר בבל תוסיף, אלא משום שאחד מהם פסול לכן מותר.

    אומנם עפ״י הקבלה מבואר ששניהם אמת(לא מוזכר בשו״ע שם).

    האם כוונת המקובלים שבשניהם מקיימים מצוה אחת ואז לא צריך לכוון כהשו״ע , או שיש לכוון כהשו״ע (שא׳ מהם כרצועות בעלמא) ואין זה סותר לכך ששתיהם אמת.
    אם אפשר הסבר בזה - קצת קשה להבין איך זה מסתדר ומה צריך לכוון בפועל.

    תודה רבה

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    28/01/2016

    תשובה

    הציטוט שהבאת מסי’ לד ס"ד הוא רק במניח ב’ הזוגות ביחד, אזי צריכים לכוין שהוא יוצא במה שהוא כהלכה והשאר הן רצועות בעלמא, אבל כיום שאנו מניחים ר"ת בנפרד לאחר התפלה, אין צריך לכוין כוונה זו כלל, כי אין בזה כלל בל תוסיף, ואנו מניחים אותו כדי לצאת לדברי הכל. ודעת האריז"ל בענין הכוונה כשמניחים ב’ הזוגות יחד לא נתבררה לי. ובכל מקרה מנהג חב"ד בזה גם על פי הקבלה להניח תפילין ר"ת לאחר התפלה בנפרד, ואז אין זה משנה אם אנו מניחים אותו בשביל לצאת י"ח הכל, או גם בגלל שגם זה אמת.

    שלח תגובה