שיחה בקדיש

    הוסף תגובה לדף הראשי
    ישראל אהרן
    22/06/2015

    שיחה בקדיש

    אבל לכתחלה כשאפשר לו לשמוע צריך לשמוע ולא יסמוך על מה שיוכל לכוין דעתו אחר כך ולכן יש לגעור בהמשיחים כשהש"ץ אומר הקדיש אפילו כשיש מנין בלעדם השומעים ומכוונים לש"ץ, הציטוט הנ"ל הוא משו"ע אדמוה"ז סי’ נו האם כוונתו שרק לכתחילה אסור לשיח בקדיש.

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    23/06/2015

    תשובה

    המילה "לכתחילה" מוסבת על "לכוין דעתו", ואילו על השיחה הרי כתב שצריך לגעור, משמע שאין זה ראוי כלל.

    שלח תגובה
    ישראל אהרן
    24/06/2015

    גם אני חשבתי ללמוד כך, אך בסי’ רסח סעיף יז, מביא הסיפור שחסיד אחד נתגלה לחבירו בחלום ופניו מוריקות משום שהיה מדבר בשעה שהש"ץ היה אומר ברכה מעין ז’ ושעה שהיה אומר קדיש ומסיים בלשונו הטהור "ולא הטיתי אזני לשמוע ממנו בכוונה", ומשמע שהעוון אינו עצם הדיבור.

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    24/06/2015

    תשובה

    העונש אינו על שלא הטה אזנו, אלא שאם היה מטה אזנו לא היה מדבר באמצע הקדיש.

    שלח תגובה