השבת אבידה על מוקצה.

    הוסף תגובה לדף הראשי
    אהרן.
    09/06/2015

    השבת אבידה על מוקצה.

    אם השבת אבידה נחשב כצורך גופו (לגבי המצווה) או שנחשב לצורך הכלי ?

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    10/06/2015

    תשובה

    מסתמא שאלתך על כלי שמלאכתו לאיסור אם מותר להחזירו בשבת, והנה בפשטות מצות השבת אבידה היא כדי שחברו לא יפסיד הכלי, ואם כן הרי זה לצורך הכלי עצמו שאסור לטלטלו בשבת, וממילא מובן גם שאסור לטלטלו על מנת להשיב לחברו. וראה שוע"ר סי’ שו סכ"ה שמותר להכריז על האבדה בשבת אע"פ שהיא מוקצה, כיון שהיא דבור של מצוה. אבל להחזירה בשבת פשוט שאסור. ולפי האמור לעיל צריך לומר שהוא מדבר שם גם בכלי שמלאכתו לאיסור.

    שלח תגובה
    אהרן.
    10/06/2015

    אם הכרזת אבידה נחשבת דיבור של מצוה, למה הטלטול לא יחשב כטלטול של מצוה.

    שלח תגובה
    תשובה
    11/06/2015

    תשובה

    אין מה להשוות דבור לטלטול, לא מצאנו שהתירו טלטול מוקצה לצורך מצוה, משא"כ דבור.

    שלח תגובה
    אהרן.
    11/06/2015

    כלי שמלאכתו לאיסור או מוקצה מחמת גופו.

    בהערות לשוע"ר סי’ שו סכ"ה הוא מפנה להלכות מציאה ושם מדובר בכיס מעות שזה מוקצה מחמת גופו.

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    11/06/2015

    תשובה

    מי מפנה? לדעתי הוא הדין גם בכלי שמלאכתו לאיסור.

    שלח תגובה
    אהרן.
    11/06/2015

    המהדיר מפנה להלכות מציאה.

    שלח תגובה