דוד מלכיאל
01/05/2015
|
שינוי מקום בציצית
בסי’ ח’ סעי’ כב כותב הרב: ולא עוד וכו’, והטעם הוא משום שינוי מקום, שאלתי היא למה לא כותב הרב ד"ז בהדיא, או לכה"פ שיכתוב - עי’ לקמן סי’ קע"ח.
|
הרב אלאשוילי
01/05/2015
|
תשובה
אולי משום שלדעתו אינו דמה לגמרי לסי’ קעח, כי אם זה דומה לדברים שאין טעונים ברכה לאחריהם במקומם כמו שכתב הפמ"ג, הרי גם מחדר לחדר היה צריך להיות הפסק אם לא חשב על זה מראש, ורבנו כאן לא מצריך שיכוין על כך מראש, ואם מדמים את זה לדברים שטעונים ברכה לאחריהם במקומם, למה אם יצא מחוץ לפתח וחוזר לביתו הוי הפסק? נמצא שזה דין מיוחד בציצית ואינו דומה לגמרי לפרטי הדינים שבסי’ קעח, ולכן לא ציין לשם.
|
דוד מלכיאל
03/05/2015
|
שינוי מקום בציצית
תודה, השאלה לגבי ציון מ"מ לסי’ קע"ח, אכן מיושבת, אבל למה לא מפרש הרב מילתא בטעמא, שההפסק הוא משום שינוי מקום.
|
הרב אלאשוילי
03/05/2015
|
תשובה
זו אכן שאלה טובה. וצ"ע.
|