סימן תל"ג ס"ז

    הוסף תגובה לדף הראשי
    מנחם
    16/03/2015

    סימן תל"ג ס"ז

    לא הבנתי אם לפי שיטה הא’, כשכבר בדק כל החדרים בליל י"ג וצריך לחזור ולבדוק משום לא תחלוק, האם צריך לברך. דבתחילה כותב "שלא לבטל ברכה בידים" (ואין לומר שזה קאי לפי המסקנא ומשום ספק ברכות להקל – דכאן מדבר בשיטה הא’) ולבסוף משמע ברור שלפי שיטה הא’ מברך.
    לכאורה דוחק לומר שכוונתו לומר שאין להפקיע את עצמו מכדי חיוב רגיל ולהתחיבב רק משום "שלא תחלוק".

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    17/03/2015

    תשובה

    התירוץ הנכון כפי שכתבת בסוגריים, ומה שכתבת ששם מדבר בדעה הראשונה אין זה נכון, כי הוא מדבר שם לדברי הכל, והחלוקה של הסעיף כפי שהיא מחולקת כעת לענ"ד אינה נכונה, כי עד "ומכל מקום" זה מוסכם על הכל (המחלוקת מתחילה רק מ"ומכל מקום"), ואדה"ז כותב שם לפי מסקנתו למעשה שחושש לדעה הב’. מה שכן יש לעיין הוא מדוע בדעה הראשונה מדייק שלא לכתוב שיברך בבדיקה, אלא כותב שחייב לבדוק, ורק מהכרעתו אנו מבינים שלדעה הא’ חייב לברך. ותן לחכם ויחכם עוד.

    שלח תגובה