חיוב שמיעת פרשת זכור מספר תורה בנוסח אדמוה"ז

    הוסף תגובה לדף הראשי
    אורח
    03/03/2015

    חיוב שמיעת פרשת זכור מספר תורה בנוסח אדמוה"ז

    בשולחן מנחם חלק ג’ עמודים שח’ שט’ מבאר הרבי שאף שיש פוסקים שקריאת פרשת זכור היא מצוה מן התורה (כמשמע בדעת אדמוה"ז), שמיעת פרשת זכור בשבת שלפני פורים, אינה דין תורה אלא תקנת חכמים (בשו’’ע הרב - אנשי כנה"ג).
    הרבי מוסיף שאת החיוב לשמוע פרשת זכור אפשר לקיים בשמיעת הקריאה של ’ויבא עמלק’ בפורים (שהיא מאותו עניין)/ בקריאת זכור בפ’ כי תצא / או בכל זמן אחר בעשרה.
    בכל השנה אנו סומכים על דיעות הראשונים שאפשר לצאת ידי חובת תקנת חכמים לשמוע קריאת התורה בכל שבת גם מספר שכתוב "פצוע דכה" בהא שלא כספרים חבדיים כשיטת אדמוה"ז.
    מי שמתפלל בשבת זכור בבית כנסת בו לא היה ספר תורה כמנהג חב"ד ובפורים ישמע קריאת התורה מתוך ספר תורה כמנהג חב"ד, האם מדין תקנת חכמים עליו לחזור ולשמוע קריאת זכור בשבת זו שלפני פורים מספר כדעת אדמוה"ז או שיכול לסמוך לכתכילה על כך שישמע פרשת ויבא עמלק בפורים מספר הכתוב כמנהג חב"ד?

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    04/03/2015

    תשובה

    כמובן שבדיעבד אין זה מעכב, ויצא י"ח קריאת פרשת זכור. אבל אם ירצה יכול גם לכוין בפרשת ויבא עמלק לצאת י"ח זכור.

    שלח תגובה