תצה סעיף יד

    הוסף תגובה לדף הראשי
    לוי
    21/02/2015

    תצה סעיף יד

    בסעיף הנל אדמוה"ז מביא ש לעלות לגג הן גרורות וצימוקין והן שאר פירות כיוון שזה מעשה בידים לכן גם באותה הדרך שזה כן יהיה מותר לשימוש ביו"ט צריך גם מעשה ידים. כל זה (בנוגע ל גרוגורות וצימוקים) זה רק לשיטה שאוסרת מוקצה ביו"ט? או שזה בנוגע לגרוגורת וצימוקים גם מתאים לשיטה שאומרת שמותר מוקצה ביו"ט ורק גרוגורת וצימוקים הם צריכים מעשה ידים, ואם כן מה הדין לכאורה בשבת (ש"י)?
    ואם זה גרוגורות ושאר פירות וזה לשיטה שאוסרת מוקצה ביו"ט, מה ולמה בשבת מספיק גילוי דעת אם רוצה כן להשתמש בשבת? (ש"י,ט.)

    שלח תגובה
    הרב אלאשוילי
    22/02/2015

    תשובה

    בנודע לגרוגרות וצימוקים זהו גם לדעה שאינה מחמירה במוקצה ביו"ט יותר משבת, ואילו לגבי שאר פירות הרי הוא כותב שזהו דוקא "להאוסרים מוקצה ביו"ט". ולגבי שאלתך מדוע בשבת לא הצריך מעשה בידיים, זו שאלה טובה, וכבר הערנו על כך בסי’ שי, ואולי אפשר לומר משום ששם לא מדובר שהעלהו לגג לייבשן, דהיינו שלא עשה מעשה של דחיה בידים, לכן מועיל גילוי דעת בלבד. ועצ"ע. ואין הזמ"ג לעיין בזה עוד.

    שלח תגובה